اگر مدت 2 یا 3 سال به عنوان یک طراح UX کار کرده باشید، باید تمام این داستان ها و توییت ها را در مورد اینکه چگونه طراحی UX مرده است، واقعا وجود ندارد یا اینکه چگونه صنعت تغییر می کند و طراحی UX در چند سال مرده است و اکنون همه باید طراحان محصول (یا چیز دیگری) شوند.



من نمی گویم این داستان ها درست هستند یا من با آنها مخالف نیستم. من صادقانه فکر می کنم آنها بسیار متفکر هستند و ما را مجبور به فکر کردن در مورد آنچه "UX" واقعا و ما که به عنوان طراحان. اما آنها نیز یک اثر جانبی دارند - طراحان UX به شدت در مورد آنچه انجام می دهند شک دارند.


من شروع به احساس یک شخص با شخصیت تقسیم می کنم. این شخصیت ها یک مکالمه روزانه دارند که به نظر می رسد چیزی شبیه به این است:

شخصیت 1: "هی، بسیاری از مشاغل طراحی UX در لهستان وجود دارد! شرکت ها به دنبال افرادی مانند شما هستند. "

شخصیت 2: "Yeeeaaah ... اما زمانی که شما برای شغل در خارج از کشور جستجو کردید، همه به دنبال یک UX / UI یا طراح محصول بود. شما یک طراح UI نیستید و نمیخواهید باشید. "

شخصیت 1: "اما شما دوست دارید که شما انجام دهید و نه هر شرکت یک تکشاخ را می خواهد، درست است ...؟"

شخصیت 2: "اما طراحی UX مرده است. همه می گویند. "

این گفتگو می تواند ادامه داشته باشد و در آن هیچ طرفی برنده نخواهد شد. آیا شما شروع به احساس مشابهی دارید؟


"چیزی مانند طراحی UX وجود ندارد"

با تشکر از شما، آقای آلن کوپر. همانطور که اگر آن را سخت نیست در حال حاضر برای توضیح به مردم آنچه من انجام دهد.

خوب، باید بگویم که من کاملا با فلسفه این بیانیه موافق هستم. من معتقدم که طراحی UX یک اصطلاح است که نباید هرگز ساخته شود. از آنجایی که تجربه کاربر تمام نقاط تعامل بین مشتری و شرکت را پوشش می دهد، همه تجربه ها قبل و بعد از هر فکر و احساس در مورد محصول یا شرکت، بسیار شگفت انگیز است که یک فرد می تواند چیزی شبیه به آن را طراحی کند.

اما سالهاست که شرکت ها شرکت می کنند تا این مدت را بدانند و احساس کنند که باید محصولات خود را بهتر کنند. آنها سرانجام ارزش طراحی خوب را دیدند. آنها شروع به دنبال طراحان UX و UI کردند. و این فریب در مورد اصطلاح UX Undone طول خواهد کشید سال ها و کسی که در واقع باید شروع شود. اگر بسیاری از طراحان بر این باورند که چنین چیزی به عنوان طراحی UX وجود دارد، چرا آنها توصیف شغلی خود را تغییر نمی دهند؟

من به شما بگویم چرا. از آنجا که پس از آن توسط کارکنان به راحتی یافت نمی شود و یا آنها مجبور به یک بار دیگر توضیح آنچه که آنها انجام دهد. بنابراین خیلی زلزله است.

اما من اعتقاد دارم که ایجاد توصیف های شغلی که این موقعیت ها را بهتر توصیف می کنند، در واقع کمک زیادی می کنند. آیا اصطلاح "Interaction Designer" خیلی بهتر از "UX Design" نیست؟ آیا نمی گویم که شما مسئولیت چگونگی تعامل افراد با محصول، و نه تمام تجربه را دارید؟ یا شاید ما باید طراحان محصول دیجیتالی خودمان را از زمانی که ما در واقع محصولات دیجیتال را طراحی کرده ایم، بیاموزیم؟

تا زمانی که طراحان خود این مشکل را حل نخواهند کرد، ما همچنان به ابهام ادامه خواهیم داد و شرکت ها موقعیت های شغلی ما را تعیین می کنند و آنها را به هر آنچه می خواهند می خواهند.